Realtime website statisticsRealtime website statistics

18 Kasım 2018 Pazar

  • 5,334 TL
  • 6,102 TL
  • 209,82 TL
  • 93.616

Burdur'da Çocuk Gelin Sayısı 66 Olarak Belirlendi

Burdur'da Çocuk Gelin Sayısı 66 Olarak Belirlendi

GEÇEN YILLARA ORANLA DÜŞÜŞ VAR!..

30 Temmuz 2018 Pazartesi 09:34 TÜRKİYE

Toplumsal bir yara olan çocuk yaşta evlendirme eğilimi son istatistiklere göre Batı Akdeniz illeri Antalya, Burdur ve Isparta’da düşüş gösterdi.

TÜRKİYE İstatistik Kurumu’nun (TÜİK), Dünya Nüfus Günü nedeniyle yayınladığı doğum ve evlenme istatistikleri Antalya, Isparta ve Burdur’da çocuk yaştaki evlilik oranlarının son derece düştüğünü ortaya koydu. Çocuk evliliklerinin toplam evliliklere oranı Antalya’da yüzde 2, Isparta’da yüzde 2.6, Burdur’da ise yüzde 4.2 olarak açıklandı.

Burdur'da 66 Çocuk Gelin

TÜİK’in verilerine göre Antalya’da geçen yıl 16 bin 474 evlilik yapıldı. Bu evliliklerden 332’sinde gelinin 16-17 yaş arasında olduğu belirlendi. 2 bin 716 çiftin evlendiği Isparta’da çocuk gelin sayısı 70. Bin 567 evlilik yapılan Burdur’da ise 66 çocuk gelin tespit edildi. Son istatistikler annelik yaşının da arttığını gösterdi. Antalya’da 2016’da 29.2 olan ortalama anne yaşı 29.3’e yükseldi. Burdur’da anne yaşı 28.3’ten 28.5’e, Isparta’da ise 28.8’den 28.9’a çıktı.

İKİ KELİME YAN YANA GELMEMELİ

Çocukların çocuk gibi yaşayarak sağlıklı bir ortamda büyümelerinin önemine vurgu yapan Antalya Barosu Çocuk Hakları Merkezi Başkanı Av. Serap Ertuğrul, “Birleşmiş Haklar Çocuk Sözleşmesi’ne göre 18 yaşından küçük herkesin çocuktur” dedi. Çocuk ve gelin kavramlarının yan yana bile gelmemesi için mücadele ettiklerini anlatan Ertuğrul, şöyle devam etti: “17 yaşındaki çocuğun ailesinin rızasıyla, 16 yaşındaki çocuğun da mahkeme kararıyla evlenmesinin yolunun açık olması önemli bir sorun. Çocuğun rızasıyla cinsel ilişkiyi tarif eden 15 yaş düzenlemesiyle çocuklarımız maalesef şantaja, tehdide, ailenin ve istismarcıların baskısına maruz kalıyor. Savcılarımızın rızanın nasıl alındığını değerlendirmeleri gerekiyor. Antalya Barosu Çocuk Hakları Merkezi’ne iletilen sorunlarda biz hızla harekete geçebiliyoruz. Yetkilileri, çocukların çocuk olduğu bilinciyle yetiştirilmesi için gerekli ortamların sağlanmasına davet ediyoruz.”

Ceren DENİZ / HÜRRİYET

YORUM EKLE

Güvenlik Kodu

YORUMLAR

  • Toplam 1 Yorum

Salim Kendir

31 Temmuz 2018 Salı 08:32

çocuk yaşında zina yapan, flört eden, ****luk yapan, nikahsız yaşayan, suistimal edilen, mut'a nikahı adı altında iğfal edilenlerin sayısı nedir?

burdurlu

27 Şubat 2015 Cuma 16:37

Başkanım biz sana güveniyoruz. Sen ne yaparsan iyisini yaparsın.

Vallahi KEstirmem

27 Şubat 2015 Cuma 13:55

Hey gidi ağaçcılar hey.noldu sesiniz soluğunuz kesildi ya dut yemiş bülbül gibi.Biz o zamanda söylüyoruz vatandaşın rahatı i,çin gerekirse kesilir bugünde söylüyoruz Ali Orkun başkan vatandaş için kesiyorsa yine kesilir.Ama o zaman kesilmez diyenler bakıyorum çıt yok insan biraz dik durur eskiden böyleydi şimdi böyle oluveeedi demez.

AHMET

27 Şubat 2015 Cuma 12:01

NERDESİN EY CHP.....KOŞ KOŞ SARILIN SARILIN ...ALLAHIN GEZİ ZEKALILARI...

ömer demir

27 Şubat 2015 Cuma 07:13

{ mehmet arslan isimli kişinin yorumuna cevap : } evet evet ak parti beyediye başkanı kesseydi çoktan çıkarlardı meydanlara şimdiyok oldular bunların gözü görmez kulağı bile duymuyorlar şimdi bunlardan bi bok olmaz arkadaş 7 temmuzda sandıkda görcez oları

YALAKA AVANESİ

26 Şubat 2015 Perşembe 20:38

avaneler kimse ağaç kesilmesin diye eleştiri yapmıyor. Soru şu geçen sene ağaç kesiliyor diye dünyayı yıkan zerzavatlar nere şimdi. Onu soruyorum! Ey Burhan Cahit Karakurt açıkla bunu geçen sene suç olan ayıp olan şimdi mübah mı? Ey Süleyman Erman halk seni unutmadı unutmayacak dersini alacaksın sandıkta. Keşke o seçimden bir çıksanda CHPde sende dersini bir alsan. Ey Ali Orkun tribünlere oynuyorsun. sanıyorsunmu ki kalan 4 sene böyle geçer.!!

Alperen Alp

26 Şubat 2015 Perşembe 20:27

Ana caddeki bir iki agac ne olacak eski otogarin altindaki hidirellez yapilan orman gibi alan tamamen kesilip uzerinde ot bile bitmesin diye beton döken S.Akkaya zihniyerini. Umurlarin da olmasa bile Bir agac kesildi diye sadece reklam ve ortaligi karistiran S. Erman ve Chp zihniyetini. İşine gelince sağa gelmezse sola yanasan Mhp zihniyetini. Vatan içinde vatan kurmaya kalkan Hdp zihniyetini. Amerika dan din sömürüsü yapan Fettullah zihniyetini. Şiddetle kınıyorum. Bu zihniyetleri anlamak mümkün degil. Hepsi birtakım çıkarlar uğruna veya birilerinin masasi olarak yada aptalca yapilmis islerdir.

icazet

26 Şubat 2015 Perşembe 18:55

8 de keserim 10 da keserim diyen bir belediye başkanı gördü bu şehir. Bide o zamanlar sesiniz çıkmıyodu hayırdır beyler? ciğer mi yediniz? yürek mi yediniz? bizim beklentimizde korkumuz da yok kelle koltukta yani. sizde o büzük var mı?

park

26 Şubat 2015 Perşembe 18:38

{ kamil coşkun isimli kişinin yorumuna cevap : } nurgun sitesinin ordaki çocuk parkını bile yıktılar ve herhangi bie acıklama bile yazmadılar oraya ona nedemeli arkadaş orasıdamı kavşak yol olacak acaba

Ahmet-Deniz

26 Şubat 2015 Perşembe 19:32

Gezici olmak onurdur. Biz burdayız Mehmet Arslan bi söyleyeceğin varsa.

mehmet arslan

26 Şubat 2015 Perşembe 17:06

teşekürler duyarlı kardeşimiz haber sitesi bomba15..malesef sebahattin akkaya agaç kesiyor diye çıgırtkanlık yapanlar gez,c,ler şimdi suspus ...yazık degilmi o günden buyana ne degiştiki agaç kesiliyor diye ayaklananlar basın açıklaması yapanlar nerede erman nerden ayten nerede neredesiniz kardeşim asırlık agaç kesilirken görüntü alanlar .işiniz reklama geldimi ön safardasınız gemledimi susarsınız.yeşilciyiz dogacıyız diye konuşanlar daha ne agaçlar gitti tabii secim arifesi nasılsa karışan olmaz mantıgı ..şimdi sebahattin akkaya döneminde olsaydı boy boy gövde gösterisi yaparlardı agaçlar gidiyor diye...SORUYORUM ERMAN VE AYTEN NEREDE MALESEFKİ SUSKUNLAR TABİKİ BELEDİYE CHP KESİLEN AGAÇ OLSADA NORMALDİR MANTIGIMI...

kamil coşkun

26 Şubat 2015 Perşembe 16:54

burdurun trafigine çözüm bulması lazımmm yoluun ortasında parkın ne işi varr adam yapsınn onceee olmazsa kestıgı agacların da parkında hesabını sorarsınız yargılamanz için cok erkenn 10 senedirr agac kesılıyo memlekette ne işe yaradıı abuk sabuk bı burdurda yasıyoruzz ben inanıyorumm başkanımız birşeyler yapacaktır

mahmut kar

26 Şubat 2015 Perşembe 16:00

İşte şimdi vatandaş olarak sorarım geçen sene kavga eden arkadaşlara ne oldu ağaç sevginiz buraya kadarmı işte hep kaybetmenizin sebebi bu muhalafetliği yanlış yapıyorsunuz. olması gerekene ihtiyaç olana sırf iktidar yapıyor diye karşı çıktığınız için ama bunun yerine tamam bu ihtiyaç zorunlu ama bunu böyle yaparsak daha iyi olur deyip bi fikir verseniz bi altarnetif sunsanız inanın size küsen birçok kişi destekler ama yok sadece karşı çıkmayı olmaz demeyi siyaset sanıyorsunuz ama işte 1 sene içinde yanıldığınız kendi uygulamanızla ortaya çıktı doğrusu buna çok üzüldüm insan yaşamının daha iyi olabilmesi için ağaçta kesilir ama yerine fazlasıyla ağaç yetiştirerek.

DİĞER HABERLER

ÇOK OKUNANLAR

SONRAKİ HABER

GÖKER'DEN AÇIKLAMA

GÖKER'DEN AÇIKLAMA