Realtime website statisticsRealtime website statistics

10 Aralık 2018 Pazartesi

  • 5,331 TL
  • 6,057 TL
  • 213,58 TL
  • 92.227

Göker, Burdur Gölü Araştırma Komisyonu Kurulsun Dedi

Göker, Burdur Gölü Araştırma Komisyonu Kurulsun Dedi

MECLİSE ÖNERGEYİ VERDİ!..

09 Ekim 2018 Salı 11:06 SİYASET

CHP Burdur Milletvekili ve Çevre Komisyonu üyesi Dr. Mehmet GÖKER Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına,Burdur Gölünde yaşanan kurumanın nedenlerinin araştırılması, bu kapsamda oluşturulması gereken politikaların ve alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla mehmet gökerMeclis Araştırma Önergesi verdi.

Göldeki kurumayı önlemeye yönelik olarak acilen bir şeyler yapılması gerektiğini söyleyen CHP’li Vekil, “Göl havzasındaki tarımsal faaliyetlerde yanlış ve aşırı su kullanımını önlemek için çiftçilerin mevcut ekonomik gelirlerini azaltmadan havzanın toprak ve iklim yapısına uygun, az su tüketen ve doğru sulamaya dayalı yeni tarımsal ürünler denenmelidir. Yine Göl havzasının tamamında damlama sulama yöntemi ve yağmurlama sulama yöntemleri kullanılırsa, tonlarca metreküp su tasarruf edilebilecek ve bir nebze olsun gölün kurumasının önüne geçilebilecektir” diyerek Türkiye Büyük Millet Meclisi’ni göreve çağırdı.

CHP BURDUR MİLLETVEKİLİ DR. MEHMET GÖKER’İN TBMM BAŞKANLIĞINA SUNDUĞU ÖNERGENİN TAM METNİ

GEREKÇE:

- Ülkemizde bir ekolojik kriz yaşanmakta olup en önemli sulak alanlarımız ve içilebilir nitelikteki tatlı su göllerimiz birer birer kurumaktadır. Yer altı sularının aşırı kullanımına dayanamayan yer kabuğu kurumakta, ormanlar ve yaban hayatı madenciliğe ve vahşi sulama yöntemlerine kurban edilmektedir. Maalesef Burdur Gölü’müz de bunlara örnektir.

- Türkiye’nin en derin göllerinden biri olan Burdur Gölü 300 bine yakın su kuşuna, endemik kuş türlerine ve özellikle dünyada nesli tükenmekte olan dikkuyruk ördeklerinin yüzde 70’ine ev sahipliği yapmaktadır. Ancak Gölümüzün 50 yıl önceki su kapasitesi 7,5 milyar ton civarında iken günümüzde bu miktar 3,5 milyar tona düşmüş durumdadır. Bilim insanlarına göre gölün su seviyesindeki azalma kritik noktayı aşmış ve göldeki çekilme artık geri döndürülemez noktadadır.

- AKP iktidarları döneminde bazı önlemler alınmaya çalışılmış ancak bunlar yalnızca kâğıt üzerinde kalmıştır. 2007-2012 1. Göl Yönetim Planı kapsamında bazı karalar alınmış ancak uygulanmamıştır. Yine hala uygulamada olduğu belirtilen 2013-2018 2. Göl Yönetim Programı uygulanmaya konulmasına rağmen 2. Beş yıllık planda da yer alan hiçbir plan kararı uygulanmamıştır.

- Yine sözünü ettikleri Burdur Gölü Alt Havzası Eylem Planı ve Genelgesi dönemin Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu tarafından 13 Kasım 2015 tarihinde imzalanarak yürürlüğe girmiştir. Evsel atık su arıtma tesisi, katı atık bertaraf tesisi, zirai ve hayvancılık faaliyetleri kaynaklı kirlilik kontrolü, taş ocaklarının ve maden sahalarının rehabilite edilmesi ve havza su kalitesinin izlenmesi gibi bir dizi önlem içeren bu plan da ne yazık ki diğer planlar gibi bir türlü gerçek anlamda yürürlüğe girmemiştir.

- Diğer taraftan, gölü̈ besleyen derelerden neredeyse hiç birinin göle ulaşamadığı bu ortamda gölün tek yaşam kaynağı yağışlardır. Burdur Gölü'nü besleyen dereler üzerinde sulama amacıyla yapılan 22 baraj ve gölet, Burdur'un yaşam kaynağını kurutmaktadır. Göle giren su miktarı yıllar yılı azalmış ve son olarak 2009 senesinde Bozçay üzerinde inşa edilen Karaçal Barajı göle su akıntısını durdurmuştur.

- Göldeki kurumayı önlemeye yönelik olarak acilen bir şeyler yapılmalıdır. Göl havzasındaki tarımsal faaliyetlerde yanlış ve aşırı su kullanımını önlemek için çiftçilerin mevcut ekonomik gelirlerini azaltmadan havzanın toprak ve iklim yapısına uygun, az su tüketen ve doğru sulamaya dayalı yeni bir tarımsal ürün denenmelidir. Yine Göl havzasının tamamında damlama sulama yöntemi ve yağmurlama sulama yöntemleri kullanılırsa, tonlarca metreküp su tasarruf edilebilecek ve bir nebze olsun gölün kurumasının önüne geçilebilecektir.

- Bu çerçevede, Burdur Gölünde yaşanan kurumanın nedenlerinin araştırılması, bu kapsamda oluşturulması gereken politikaların ve alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla Anayasa’nın 98. ve Meclis İçtüzüğü’nün 104 ve 105. maddeleri gereğince Meclis Araştırması açılmasını saygılarımızla arz ve teklif ederiz.

YORUM EKLE

Güvenlik Kodu

YORUMLAR

  • Toplam 0 Yorum

suleyman secer

20 Nisan 2015 Pazartesi 22:27

Sunuda eklemek istiyorum kiralarin inmesi ve belediyenin kira bedellerini incelemesini istiyorum ulen agzini acan 3binden bahsediyor vergi dairesine yari kira gosteriliyor kiracilar uyanik olun siz stopajdan kacmayin geri donusu var ama dukkan sahipleri parayi cok sevdigi icin vergiden kacacaktir kiralar inecektir tavsiye

dilek

20 Nisan 2015 Pazartesi 16:04

açılsın artık şu avm biz de başka şehirlere alışverişe gitmekten kurtulalım hem esnafa neden zararı olsun ki anlamıyorum

Vural AKSU

20 Nisan 2015 Pazartesi 15:17

Değerli editör sizden ricam Bu web sayfasında Halk oylaması anketi yapılmasıdır. yaklaşık bir değeri yakalayacaktır. Üç beş yanlış zihniyetli insan yüzünden kimsenin hakkı gasp edilemez. Avm isteyenler belirli sayıya ulaştığı zaman avm açılabilir. Avm açılırsa esnaf fiyatları aşağı çekecek mecbur rekabet ortamı oluşacak. Esnaf avm yapılmasın demesindeki sebeb şudur. Eskiden bedelli askerlik için gelenlerden yediği kaymaklı yoğurdu esnaf kardeşim özlemiştir. yoğurdun kaymağı bitti artık, kaşıklaya kaşıklaya dibine vurdunuz.

çoğunluk

20 Nisan 2015 Pazartesi 13:56

{ YAZIK Kİ NE YAZIK! isimli kişinin yorumuna cevap : }Neden istifa etsin kardeşim!Adam esnafların oylarıyla seçildi.

çoğunluk

20 Nisan 2015 Pazartesi 13:23

Dikkuyruk diye diye havaalanının adından Burdur'u çıkarttınız.Küçük esnaf diye diye de ,AVM açtırmayıp Burdur'u toptan Isparta'ya bağlatmak üzeresiniz.19302larda aynı zihniyet ve aynı ufuksuz güruh,alaca dokumalarını satamayız,ticaretimiz elden gider diye dokuma fabrikası istemiyoruz diye imza toplayıp,dokuma fabrikasının Nazilli'ye kurulmasına sebep olmuşlardı.Yuh olsun bu memlekete!Doğma büyüme Burdurluyum.Ama ne yazıkki bu memleket pek birşeyi haketmiyor.

Yabancı

19 Nisan 2015 Pazar 10:26

{ YAZIK Kİ NE YAZIK! isimli kişinin yorumuna cevap : }Doğru bir tespit.Tebrik ederim sizi...Halkı orta halli,öğrenciler eskiden okul şehirde iken çoğu dolmuşa binmiyorlardı. İki defa dolmuşa binmezsek öğle yemeğini çıkartabilir miyiz diye... Harcamayan,biriktiren ve nekadar biriktirirsem,1.,2. veya 3.ev alabilirim diye düşünen halk...Başkanlık koltuğunu kaptırmak istemeyen esnaf başkanı seçimden önce dükkan dükkan dolaştı.Nalıncı keseri hikayesi...Bencede esnaf başkanı istifa etmelidir.Ama nerede dünya kadar masrafı yeni yaptı nasıl ayrılsın?

Yabancı

19 Nisan 2015 Pazar 10:18

Amaç alışveriş yapmak değil..Değişiklik yapmak...Hafta boyunca insanlar iş yerinde sıkılıyorlar, çoluk çocuk sıkılıyor.Şöyle bir değişiklik olsun ve gezelim diye çıkılıyor.Vahşi kapitalizmin hedeflerinden biriside vatandaşı alışverişe zorlamak.Nasıl olsa paran yoksa kredi kartın var...Antalya'ya ya da Isparta'ya veya çevre illere gidenlerin bagajlarını açtıklarında Burdur'da marketlerde satılanların aynısı var...İnsanların alışveriş şekli değişti.Mağazada deniyor.Sonra internetten aynısını sipariş veriyor.İnternette eleman masrafı yok ...Dolarlarla kiralanmış dükkan kirası yok.Bugün siparişini ver ,üçgün sonra gelsin...Adam çamaşır makinesini,buzdolabını,TV'yi ve her türlü teknolojik aleti internetten alıyor.Kafayı kaldırıp şöyle bir bakmak gerekir alışveriş merkezlerine..Birkaç yıl sonra kepenk kapatmış bir sürü alışveriş merkezi var..Burdur gibi fabrikası olmayan,işyerleri az olan ve işsizi fazla olan bir şehirde alışveriş merkezi ha..Sanayide bir kuruş kazanmadan dükkan kapatan esnaf,çarşıda akşama bir tane gömlek sattım diyen esnaf...Boşuna hayal...Burdurlular bir kaç ay oyalanır...Ondan sonra ver elini Antalya,Isparta ,Afyon ...Haydi hayırlısı olsun...

Dogrucu Davud

19 Nisan 2015 Pazar 10:07

Burdur'un esnafı, müşteriye nasıl davranacağını bilmiyor. Burdur'a ilk geldiğimde bir masa lambası alacağım tuttu. Isparta'da 10 TL olan şeyi 25'e kakalamaya çalıştılar. Farklı renklerini sordum. "Depoda var. Alacaksan getiriyim dediler". Ondan sonra ver elini Isparta ve Antalya. Yakıtı hiç sorun etmiyorum. Hem farklı yerleri geziyorum hem da adam gibi davrananlara para kazandırıyorum. Burdur'dan bir halt olmaz. Adamlar AVM'ye karşı çıkıyor, işe bak. Adam olun, müşteriye adam gibi davranın, kazıklamayın. Burdur'un eğitim seviyesi yüksekmiş. Ne yapsın gençler? Gezecek yer yok, yapacak bir iş yok. En iyisi dersimi çalışıyım bu yerden bir an önce kurtuluyum diyor :) Ya, elin adamı yoktan göl var ediyor, sizler elinizdeki gölün değerini bilmiyorsunuz. Adam gibi oturacak park var mı ya? Daha ne diyim. Şu an elim kolum bağlı ama inşallah en kısa zaman içinde Burdur'dan gidiyorum. Artık Antalya'ya tatile giderken bir ara içinden geçerim. Nostalji yaparım. Buralar 20 sene önce de aynıydı. Şimdi de aynı derim. Burdurluların sloganını seçtim: BURDUR'U BU KASABA HALİYLE SEVİYORUM. HİÇ DEĞİŞMESİN İSTİYORUM. O YÜZDEN HİZMET DE ETMİYORUM HİZMET DE BEKLEMİYORUM. Bir başka slogan: BURDUR'DA KAZANIYORUM. ISPARTA VE ANTALYA'DA HARCIYORUM.

YAZIK Kİ NE YAZIK!

19 Nisan 2015 Pazar 09:58

Sizler sanırım Burdur'u 200 bin veya üzeri bir İl sanıyorsunuz. Burdur'un nüfusu 75 bin. Dikkat edin. Isparta öğrencisi ile birlikte neredeyse 300 bin nüfusu var. Tabiki orada çarşıda ki esnafa bir şey olmaz. Kaldı ki hafta sonu çarşıya çıkan 5 bin civarında da askeri var. Sorarım size Burdur da ne var? Lütfen biraz mantıklı düşünün. Birde hafta sonu araştırdım bu yazıdan sonra IYAS AVM'de bulunan iş yerlerinin %70 ve üstü fabrikaların satış mağazası! Ne demek bu sizin harcadığınız parada Isparta'da kalmıyor merak etmeyin! Esnaf Odaları Başkanı olarak geçinen şahıs acilen istifa et. Değerli esnaf kardeşlerim benden size söylemesi bu adam rantın peşinde, sizin peşinizde değil!!

Furkan

19 Nisan 2015 Pazar 09:36

3 e 5 e al gel Burdura 50 ye 100 e sat kalite yok rekabet yok sonrada başkan kime hizmet ediyor? bu avm işiyle bana hizmet ettiği kesin ancak bazı çıkarcılara hizmet eder mi onu bilemem ama etse avm demezdi demi yani ?

huseyin15

19 Nisan 2015 Pazar 00:39

AVM küçük esnafı bitirir gibi düşünce kadar komik birşey yok Isparta İyaş park 15 dk uzaklıkta ve hafta sonu gelsın baksın kucuk esnaf ne kadar Burdur'lu oldugunu

ibrahim Yılmaz

19 Nisan 2015 Pazar 00:11

Bence avm yapılsın.burdurdaki esnaf ne kendini yeniliyor.nede sezon sonu indiriminden anlıyor.gidin bakın elinde 10 sene öncesinin ayakkabısı kotu ceketi satan esnaf var.herkes nasibini yer.sezonu indirimi malına garantisi verirsen.sıkıntı yok.avm ye karşısınız lcwikiki parayı götürüyor. Teknosa flo bunlara niye kimse ses çıkarmadı. Demekki herkes hayatından memnun.

mustafa

18 Nisan 2015 Cumartesi 23:32

Avm.dedigimiz zengin şirket kücük esnafı büyükleride yudar ercan akını zengin eder zengin saden zengin

tolga nihat

18 Nisan 2015 Cumartesi 20:15

avm nin burdura zarar vereceği yorumuna tamamen karsıyım 33 yıldır burdurdayım ve burdurda alışverişe harcadıgım paranın belkide 1000 katını şehir dısındaki avm lere yatırdım buna ben üzülüyorum ama bir yandan da devir hesap devri. keşke burdurda bir avm olsada oraya harcasak paramızı, paramız burdurda kalsa ama yokkk.keşke cocuklarımı burdurdaki bir eğlence merkezine götürebilsem ama yoook. küçük esnaflarımız zarar görmek istemiyorsa biraz fedakarlık yapıp birazda cesaretli olacak avmye destek verecek ve orada kendine yer bulacak. bence halkımızı dısarıya kacırtmak yerine burdurda tutup para döngüsünü sağlamak olmalı. kısacası günümüz türkiyesinde burdura avm şart bir araştıralım türkiyede kaç ilde avm yok ve olanları arastıralım gelişmelerini kıyaslayalım. sonradan il olan ilçeler bile avm sayesinde burdurdan daha gelişmiş konumda şu an... bu da bilgilerinize... geride kalarak geriden takip ederek gelişme şansımız sıfırrr

r@m@z@n beğce

18 Nisan 2015 Cumartesi 20:38

İspartaya harcadigimiz yakiti ,yaptığımız alisverisden düşerek emin olun burada açılan mağaza daha hesaplı olur.ayrıca esnafı düşünelim derken kendimiz mi madur olacaz.asker zamanında 4_5 misli mal satan esnafida unutmadık.ispartada AVM var peki küçük esnaf yok mu orda.rekabet demek kalite demektir.

r@m@z@n beğce

18 Nisan 2015 Cumartesi 19:30

İspartaya harcadigimiz yakiti ,yaptığımız alisverisden düşerek emin olun burada açılan mağaza daha hesaplı olur.ayrıca esnafı düşünelim derken kendimiz mi madur olacaz.asker zamanında 4_5 misli mal satan esnafida unutmadık.ispartada AVM var peki küçük esnaf yok mu orda.rekabet demek kalite demektir.

burdurlu

18 Nisan 2015 Cumartesi 16:26

ıspartadaki ıyaş park avm nin araç otoparkına gidinde bakın 32 pilakamı çok 15 pilakamı çok burdur da yaşayan vatandaşlar fırsatını buldumu kaçıyor ıspartaya burdur esnafı da avm açılmasına karşı çıkıyor işleri çok iyide ondan herhalde sanırım .... esnaf odası başkanı çok doğru söylüyor .....

ferhat

18 Nisan 2015 Cumartesi 16:21

Bencede AVM yapılmalı,esnaf kendince haklı! ama şu bir gerçek istisnalar dışında Burdurun esnafı müşteriyi kaale bile almıyor,ister al ister alma havasında,çıkın vatandaşa bir sorun ne kadar memnunsunuz diye denemesi bedava.kaba olanlarda cabası. Avm olsunki müşterinin kıymetini anlasınlar.

hasan doğu

18 Nisan 2015 Cumartesi 16:08

Kalkanın daha önemli işleri var, küçük esnafın sorunları çooook daha gerilerden gelir, oturmuş esnaf odalarının üzerine, şimdi yusuf hocasıyla beraber rektörü tekrar atatabilir miyiz derdinde....

yusuf

18 Nisan 2015 Cumartesi 17:06

Burdur da öncelikle yene içme kültürünü değiştirmek gerekiyor. Adı fast food olan ancak tost yapmaktan başka meziyeti olmayan bir yığın işyeri, lokanta rest gibi isimle açılmış, ancak tost gibi pide den fazlası olmayan yerler var. Misafirimiz geldiğinde nereye gotureceksiniz. Alışveriş yapacaksınız, mağazaların isimleri iyi bilindik ama ürün çeşidi yok. Eğlence merkezleri etiketli, çocuk işi. Arkadaşınızla çay kahve içecek yerler yeni yeni açılıyor. İstasyon caddesi İstasyon caddesi demişken, tren seferi olmayan istasyon isimli bir cadde, yuzulmeyen bir golü olan sahil için plaj isimli mevki olan bir şehir burdur Ayrıca marketlerde herşey yok, illaki parça parça başkalarına da gitmek gerekiyor Bizler diğer şehirlere bunun için gidiyoruz. dert avm değil, ama esnaf lik da bu şekilde ucuz olmamalı. Babasının okutamadigi degil temBel tipler esnaf. Önce esnaflar odası bunu araştırsın. avm, milyon kişi veya turist getirseniz memlekete hiç birşey değişmez. Burdurun silkinmesi lazım. Eski düzen bitti. Artık yeni dinamik bir belediye var. Gençligi kulturu ve sporu seven.Taraf biri değilim gözlemim bu.

umit

18 Nisan 2015 Cumartesi 15:30

Kucuk esnaf burdurlunun cvre illerde alisveris yapmasiyla zaten bitiyor dert burdur a avm yaoilmadiysa yillardir iyas resmen sagiyor burdurluyu bence karsi cikmak yanlis. Hafta sonlari ozellikle yazin burdur resmn terkedilmis kent gorunumunde.ve bn burdur lu olarak bu durumdan cok rahatsizim.

ahmet

18 Nisan 2015 Cumartesi 12:38

10 yıldır burda yaşıyorum. çarşıdan aldığım giyim vb. eşya sayısı 3' ü geçmez. (LCW hariç) 2005 te mağaa halen aynı mağaza. fiyatlardan desen pahalı. ne diyeyim ben kendi adıma gidip ısparta yada antalyadan alıyorum. AVM ıspartada şöyle birşeye neden oldu. çarşıda esnaf kendine bir çekidüzen verdi. revize etti kendini. bence avm olmalı

DİĞER HABERLER

ÇOK OKUNANLAR

SONRAKİ HABER

KAÇAKÇILIĞA GEÇİT YOK

KAÇAKÇILIĞA GEÇİT YOK